Citáty toltéckych učiteľov a nagualov

Úžasné vyjadrenie lásky

4 odpovedí

  1. aatina

    Tomuto asi nerozumiem :) Keď svoje dieťa od narodenia učím,usmerňujem a vysvetľujem mu môj pohľad na všetko okolo,dostatočne ho nerešpektujem?Čiže k nemu necítim lásku?Som z tohto výroku dosť zmätená.Aj iných ľudí nejakým spôsobom ovplyvňujeme a tým ich nerešpektujeme?Je na nich,čo si od nás zoberú.Ja zvyknem hovoriť,že nikomu pištoľ pri hlave nedržím,nech sa rozhodne sám.Asi je to dosť “drsná” fráza,no pre mňa “logická” :)

    18. Október 2010 o 17:59

    • :-) Aatina, keď svojmu dieťaťu všetko pekne vysvetľuješ, tak ho podľa toltékov vlastne “formátuješ” na tie dohody o svete, ktoré si uzatvorila ty sama – teda tvoje dieťa ich po tebe podedí. Je to popísané tu: http://eprakone.wordpress.com/2010/06/19/o-domestifikacii-nasej%c2%a0duse/. Neznamená to, že by si teraz nemala svoje dieťa ničomu učiť, ale musíš si byť vedomá, že tvoje vnímanie sveta je vlastné len tebe a že možno tvoje dieťa by vnímalo svet inak – a preto by si mala dávať veľký pozor, čo ho budeš učiť. (A bolo by dobré mať svoje vlastné dohody už znefunkčnené.)

      Zakaždým, keď niekoho ovplyvňuješ, keď mu “pomáhaš” alebo “našepkávaš”, alebo aj keď ho len celkom ľudsky “poľutuješ”, tak svoje princípy uplatňuješ v jeho svete, ktorý sa môže riadiť celkom inými princípmi. To je zasa popísané tu: http://eprakone.wordpress.com/2010/06/13/o-bezchybnych-bojovnikoch-pomahani-inym-a-mexickom%c2%a0slimakovi/. Je to veľmi ťažké, ale moje skúsenosti naozaj potvrdzujú, že ľuďom treba dať príležitosť robiť svoje vlastné chyby a len stáť za nimi a zachytiť ich v okamihu, kedy by padali a zakričia o pomoc. To je “rešpektovanie toho druhého”. On mi povie, kedy a ako mám zasiahnuť. Nie ja usúdim, že je neschopný, a urobím zásah v jeho prospech… Takto len odďaľujem jeho učenie sa a dospievanie, brzdím jeho vzostup.

      A teraz k tej láske… :-) Sú dva druhy lásky. Jedna preto, že niekto je nejaký, a druhá preto, že existuje. :-) Hovorí sa tomu podmienečná a bezpodmienečná láska. :-)

      18. Október 2010 o 18:27

      • aatina

        :) Helar,ty moja vysvetlovaťeľka.Vrelá vďaka,žienka :D

        To s tým “formátovaním” sa mi zdá dosť nespravodlive voči “formátovanému”,no,beriem. Aj mňa liňajkovali,niečo sa im podarilo do mňa vsekať a niečo som im nedovolila. Veľa vecí sa ešte stále zbavujem,ako sa bude aj moja dcéra. Odstraňovanie starých pohľadov je akési zdlhavé :( .Vieš,myslím,že moje dieťa svet vníma úplne inak ako ja a veľa som sa od nej za tých 10 rokov naučila (na to,čo bolo predtým,ako sme sem prišli,si nespomínam :) ) Nie je to aj tak,že aj medzi mnou a mojou dcérou sú uzatvorené dohody? A keď máme zo vzájomného správania “dobré” pocity,ide to tak,ako sme sa dohodli :) A nie som si istá v tom znefunkčnení vlastných dohôd. Ide o odpustenie si a kontrolovanie vlastných pocitov? Ešte mám niečo k tomu parazitovi a geinvenovi. Sú to dve rozdielne veci. Patrí do podobnej škatuľky našich ovplyvňovateľov aj náš “tieň”?

        S tým ovplyvňovaním je to fakt náročné.Chápem to podobne. Keď ľudkovia chcú “pomoc” odo mňa,dajú mi to najavo, snažím sa pomôcť,najlepšie podľa svojich schopností. Veľa krát nechám človeka, nech si pomôže sám,lebo cítim,že je to pre neho najlepšia pomoc.Doma ma učili,že treba “pomáhať” vždy a za moje správanie som bola braná ako človek necitlivý. Ale spravím aj to,že zasiahnem skôr,ako ma požiadajú. A to hlavne vtedy,keď mi o tom istom hovoria dlho a ja svoje emocie v niečom podobnom nemám spracované :( “A preto mi nezostáva nič iné než dôverovať, že všetko sa deje s nejakým zmyslom – aj vtedy, keď ho ja osobne nevnímam.”-tak táto veta ma postretla dávnejšie a naučila ma nebrať veci tak osobne ako dovtedy :D

        A teraz k tej láske :) Vôbec neviem určiť,ako milujem iných.Keď bezpodmienečne,znamená to,že aj keby niektorý z mojich blízkych,o ktorom som presvedčená,že ho milujem neexistoval,vo mne sa nič nezmení?

        1. November 2010 o 17:10

  2. Pingback: Paradox čisto v našej hlave | Eprakone

Pridaj komentár

Sleduj

Prijímaj upozornenia na nové články na tvoj email.